donderdag 2 september 2010

Bekerwedstrijd Hoogland E3- Hooglanderveen E4

Hoe ik bij de bekerwetstrijt Hoogland E3 tegen Hooglanderveen ben teregtgekomen?


( een verslag van uw Raspoetin, kabouter van het jaar)

Afgelopen weekend was ik met de oosterse prinses aan het spelevaren op de vijver in mijn woonplaats de Efteling toen ut keihard begon te regenen, regenen en nog eens regenen. De meesten gingen schuile maar ik ging heerlijk op en lelieblad liggen in de hoop da t ik uit park werd verdreven. Ik had straf omdat ik in de jacuzzi met sneeuwwitje was gesprongen en daardoor niet meer met de taxi naar mijn broertje in hoogland mogt. Leuk chikkie die sneeuwitje, maar wel een beetje bleek.

Door de overstromingen was ik in de Maas gedreven en kwam zelfs in een kolk terecht, gelijk gekeken of ik mijn vader zag maar er was niemand. Ik kwam langs een mooi stadion met rare club en via de Rijn en de Lek door de Kromme Rijn langs de mooiste club van Nederland en weer langs de dierentuin in Rhenen via het valleikanaal naar hoogland. Eindelijk, door en door koud ben ik in de Emiclaer vijver terecht gekomen en heeft een kalende oude meneer die ook voetbalt in het negende mij uit het water gehaald. Zijn vrouw was heel lief voor mij.

Zo weer even thuis. Mijn vader en moeder waren weer eens niet thuis maar dat geeft niet want ik hep een sleutel van haar zwarte tuinhuis laten maken en weet de koelkast te staan. Ik snap die dikke kop van mijn vader wel wat een troep ligt er in. Ik ff stiekum in de pc kijken en ja hoor een wetstrijt. Maar ik was heeelemaal in de war toen ik iedreen zag.

Ik denk spele ze op twee velden want ik zag Senna en Luca en Woutje op een heel ander veld dan mijn broetje jarrell, daan, robert en rick, Nou ja dacht ik ze zijn zeker in de fjes gebleven want er stond zo een F leider te schreeuwe niet langs d ekant maar ook nog in het veld. Zijn zoon voetbalt daar ook. Ik weet dat hij Thom heet maar zijn achternaam weet ik niet zo goed. Volgens mijn Pienekamp en die andere leider heet Franco dat weet ik wel. Ik zal volgende week de namen goeddoen. En dan de wedstrijd. Spannend vanaf minuut 1, aanvallen van hoogland maar zonder resultaat. Jarrell had het lastig met de kleine bek en Mick met die grote. IK dacht kunne ze beter omdraaien maar ik begreepte dat het stalorders waren om op dezelfde plek te blijven. Ik dacht het zal wel maar toen ze van plek veranderden was het ineens 1 nul door die klein Jarrell. Daarna de verpligte wissels, de aanvoerder van ’t veen ging streetfight doen en moest even naar de kant. Nick Koller kwam er in en ging als een wervelwint tukeer. Hopsa tikkie takkie tookie goaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal. Ineens 4 nul en de achterhoede zat dicht. Daan stond op de doel zag ik. Kennen jullie het verhaal van de vader van daan, Ton en de scheetslag, nee? Vertel ik wel een keer.

Na de rust ging ut veen meer aanvallen en de achterhoede met bas, rick en liam hielden stand. Het middenveld met robert en vincent stond goed. Wisten jullie al dat vincent ook een chikkie heeft net als ik. Leuk meissie ik ken haar van de efteling. Kim heet ze.

Maar ja ik heb zoiets van wat is nu belangrijker voetbal of vrouwen? Ik wist het wel op die leeftijd.

Ik dwaal af van de wedstrijd maar het bleef lang 4 nul totdat Mick een doelpunt maakte door goed op t e letten en in de laatste minuut jarrell de laatste. ZES Nul.

Jongens, goede teamprestatie want de doelpunttegenhouders zijn net zo belangrijk als de doelpuntenmakers of de doelpuntvoorgegevers.

Ik vond de technische lijding wel wat af wijken van verleden jaar. Zij doen een koeldouwn zittend op de grond na de wedstrijd. Nog nooit gezien. Ik heb goede dingen gezien die hoop geven op een kampioenschap voor de beide teams. Ga zo door heb respect voor elkaar, schreeuw niet langs de lijn en speel goed over na elkaar.

Degene met de meeste overspeelballe krijgt van mij een kaartje voor de efteling. Ik denk dat vader Muis dit wel wil bijhouden langs de lijn en anders vader jos wel.

Tot ziens op het dorpsfeest want daar speel ik mee in een act met Jan Smit, daar heb ik de rol van Wesley S en moet ik eieren koppen.

Taxi komt e raan doeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten